Uusivuosi oli Lapissa kiireinen, kerrotaan Lapin poliisilaitoksen tiedotteessa. Väkeä oli paikoin runsaasti liikkeellä ja osalla juhlinta päättyi poliisivankilan tiloihin.
Ilotulitteiden käsittelyssä ei kaikilla pysynyt homma hallussa. Rovaniemen keskustassa nuorisoporukka ampui toisiaan ilotulitteilla. Toinen joukkio keksi tunkea ilotulitteita myös Ounasrinteen koulun roskasäiliöön.
Myös Rovaniemen keskustan parkkihallissa paukuteltiin raketteja. Näiden lisäksi hätäkeskukseen tuli useita muitakin ilmoituksia rakettien ampumisista ihmisiä tai eläimiä päin tai muuten vain tolkuttomasta rakettien käsittelystä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut