Pääministeri Petteri Orpo (kok.) tapaa keskiviikkona kolme palkansaajakeskusjärjestöä ja kaksi työnantajajärjestöä virka-asunnollaan Kesärannassa. Ulospäin on syntynyt vaikutelma, että neuvotteluissa käytäisiin läpi ennen kaikkea ajankohtaisia ay-liikkeen poliittisia ulosmarsseja ja pistelakkoja, jotka alkavat asteittain ja alueittain tiistaista lähtien.
Palkansaaja- ja työnantajajärjestöjen johtajat kertovat Lännen Medialle, että kokouksessa todennäköisesti puhutaan paljon enemmän hallituksen kaavailemasta eläkeuudistuksesta kuin ay-liikkeen ulosmarsseista.