somehitti: Maa­gi­set si­vel­ti­men vedot – Elsi Tau­riai­sen video sai rä­jäh­tä­vän suo­sion, yht­äk­kiä seu­raa­jia olikin reilun tu­han­nen sijaan 126 000

Onnettomuus: Hen­ki­lö­au­to suistui tieltä veteen Ra­nual­la – kul­jet­ta­ja me­neh­tyi on­net­to­muu­des­sa

Pääkirjoitus: KOK päästää hyök­käys­so­taa käyvän Venäjän ur­hei­li­jat ke­sä­olym­pia­lai­siin tietyin ehdoin – päätös on pöy­ris­tyt­tä­vä, mutta lin­jas­sa kor­rup­toi­tu­neen jär­jes­tön edus­ta­mien arvojen kanssa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Turhat hä­ly­tyk­set hi­das­ta­vat kii­reel­li­seen hoitoon pääsyä – Lin­ja­joh­ta­ja kertoo, milloin en­si­hoi­don puoleen tulee kääntyä ja milloin ei

Moni turvautuu sairauden tai terveysongelman iskiessä hätäkeskukseen, joka on vain äkillistä turvallisuutta ja terveyttä uhkaavia vaaratilanteita varten. Hätäkeskuslaitos ei pysty karsimaan tarpeettomia tehtäviä tehokkaasti valtavasta yhteydenottotulvasta.

Ensihoidon linjajohtaja Markku Kuisma on huolissaan siitä, että kiireellisten potilaiden hoito voi viivästyä, jos turhia ensihoidon hälytyksiä ei saada kuriin.
Ensihoidon linjajohtaja Markku Kuisma on huolissaan siitä, että kiireellisten potilaiden hoito voi viivästyä, jos turhia ensihoidon hälytyksiä ei saada kuriin.
Kuva: Mauri Ratilainen

Tarpeettomat hälytykset kuormittavat suomalaista ensihoitoa. Tätä mieltä on ensihoidon linjajohtaja Markku Kuisma Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä (Hus).

– Tällä viikolla meille tuli ensihoitoon mies, joka kärsi jalkakivusta.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita