Whump! Muovipussillinen pestyä tekstiilijätettä keikahtaa kierrätysastian luukusta sisään. Kierrätyspuistoon viemäni roskapussi kulkee Napapiirin Residuumin mukana Kuusiselän vanhalle kaatopaikalle. Siellä vastassa on Kolpeneen tuki- ja osaamiskeskuksen työtoimintaryhmä, joka lajittelee pussini sisällön ja lukuisten muiden rovaniemeläisten tekstiilijätteet.
Hyväkuntoiset erotellaan uudelleenkäyttöön. Kelvottomat lähtevät polttoon. Osa kierrätyskuitutehtaalle.
Jostain syystä tekstiilijätteen joukkoon on päätynyt ehjiä vaatteita.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut