Kolumni

Toi­mit­ta­jal­ta: Ro­va­nie­me­läis­ten teks­tii­li­jät­tees­tä osa menee ta­kai­sin käyt­töön, mutta ei kaikki – pol­tet­ta­van teks­tii­li­jät­teen vä­hen­tä­mi­sek­si kai­vat­tai­siin ryh­mä-älyä

Whump! Muovipussillinen pestyä tekstiilijätettä keikahtaa kierrätysastian luukusta sisään. Kierrätyspuistoon viemäni roskapussi kulkee Napapiirin Residuumin mukana Kuusiselän vanhalle kaatopaikalle. Siellä vastassa on Kolpeneen tuki- ja osaamiskeskuksen työtoimintaryhmä, joka lajittelee pussini sisällön ja lukuisten muiden rovaniemeläisten tekstiilijätteet.

Hyväkuntoiset erotellaan uudelleenkäyttöön. Kelvottomat lähtevät polttoon. Osa kierrätyskuitutehtaalle.

Jostain syystä tekstiilijätteen joukkoon on päätynyt ehjiä vaatteita.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut