"Ti­lan­ne on vakaa", kuvaa poliisi – Green­pea­cen mie­len­osoi­tus jatkuu Tornion Röyttän sa­ta­mas­sa yhä, kaa­su­tank­ke­ri on ank­ku­roi­tu­na Kemin edus­tal­le

Ympäristöjärjestö Greenpeacen lauantaiaamuna alkanut mielenosoitus Tornion Röyttän satamassa jatkuu yhä. Poliisi kuvaa tilannetta paikalla lauantaina alkuillasta vakaaksi.

Greenpeacen aktivistit estivät lauantaina aamulla valtionyhtiö Gasumin operoiman, nesteytettyä maakasua kuljettavan aluksen rantautumisen satamaan. Coral Energice -niminen alus oli tulossa Venäjältä.

Mielenosoituksella Greenpeace vaatii Suomen valtiota kieltämään fossiilisten polttoaineiden tuonnin Venäjältä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä