Ehdottomuus ei ole hyve. Ideologinen ehdottomuus on sitä vielä vähemmän.
Ongelmana on, ettei mustavalkoinen maailmankuva juuri jätä tilaa keskustelulle saati muulle elämän riemunkirjavuudelle.
Se pimentää näkyvyyden, eikä jäykän ajattelun vangiksi joutunut itse osaa kyseenalaistaa varmana pitämiään ajatuksia.
Sosiaalinen media korostaa ehdottomuutta ja sillä provosointia. Lyhyt, kirjoitettu kommentti antaa tilaa väärinymmärryksille: Ääripäät korostuvat, ja somesota leimahtaa liekkeihin hetkessä.