Pajusaaren tehtaan portilla pääluottamusmies Juha Kenttä ei vielä repeä hymyilemään, vaikka Kemin biotuotetehtaan ympäristölupahakemus saatiin aamulla.
– Hyvä signaali tämä on koko henkilöstölle ja alueelle. Toki varsinainen investointipäätös vielä puuttuu. Tietysti ilman ympäristölupaa ei myöskään investoinnista voida lopullisia ratkaisuja tehdä, noin 350 työntekijän luottamushenkilö sanoo.
Kemin Pajusaaressa on viimeisen vuoden aikana tapahtunut jo paljon ennakoivia ratkaisuja.