Maanmittauslaitos muistuttaa, että taloyhtiöiden tulee siirtyä uuteen huoneistotietojärjestelmään ensi vuoden loppuun mennessä. Ruuhkien välttämiseksi siirtymisiä olisi hyvä saada tasaiseen tahtiin.
Kuva: Arttu Laitala
Asunto-osakeyhtiöiden pitää siirtyä uuteen huoneistotietojärjestelmään vuoden 2023 loppuun mennessä, muistuttaa Maanmittauslaitos.
Siirtyminen huoneistotietojärjestelmään tarkoittaa, että taloyhtiöt siirtävät osakeluettelon ylläpidon Maanmittauslaitokselle. Tämän jälkeen taloyhtiöiden ei tarvitse esimerkiksi selvittää omistajanvaihdoksia, valvoa varainsiirtoveroa eikä ylläpitää osakkaiden yhteystietoja.