Syyt­tä­jä: Pa­ri­kymp­pi­nen nainen pii­lot­ti puukon Oulun kes­kus­taan ja suun­nit­te­li tap­pa­van­sa ihmisiä – nainen kiistää suun­ni­tel­mat

Nainen uhitteli puukolla myös oululaisen ravintolan terassilla. Hän itse vetoaa mielenterveysongelmiin ja haluun saada teoillaan apua itselleen.

Syyttäjän mukaan 22-vuotias oululainen nainen suunnitteli puukottavansa ihmisiä Oulun keskustassa.
Syyttäjän mukaan 22-vuotias oululainen nainen suunnitteli puukottavansa ihmisiä Oulun keskustassa.
Kuva: Aleksi Pohjola

Oulun käräjäoikeus käsitteli oululaiselle 22-vuotiaalle naiselle luettuja raskaita syytteitä perjantaina.

Naista syytetään törkeän henkeen ja terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta.

Syyttäjän mukaan rikoksentekoaika on 1. tammikuuta –27. heinäkuuta.

– Pahoista ajatuksista ei Suomessa rangaista, mutta näkemykseni mukaan on edetty pahoista ajatuksista pidemmälle, aluesyyttäjä Juha Karikoski sanoi.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä