Juuri nyt: Hal­li­tus esittää "ro­ko­te­pak­koa" so­te-työn­te­ki­jöil­le – jat­kos­sa alan töissä olisi oltava jokin suoja koronaa vastaan

Lukijalta: Län­si-Poh­jas­sa läh­det­tiin sutta pakoon, mutta vas­tas­sa olikin karhu

Matkailu: Isos­ta-Bri­tan­nias­ta Yl­läk­sel­le tul­leil­ta tu­ris­teil­ta löytyi viisi ko­ro­na­vi­rus­tar­tun­taa – to­den­nä­köi­ses­ti ky­sees­sä ei ole omik­ron-muun­nos

Tilaajille

Suomi kääntää Jää­me­ri-ra­taa eri vaih­teel­le – nyt suunta Norjan Nar­vi­kiin

Perämeren ympäri tavoitellaan rautatieyhteyttä Ruotsin kautta Euroopan metropoleihin.

Tornionjoen ylittävä rautatiesilta kaipaa remonttia. Yli satavuotias silta on osa Suomen ja Ruotsin rautatieyhteyttä. Haaparannalta alkaa säännöllinen matkustajaliikenne Luulajaan huhtikuussa.
Tornionjoen ylittävä rautatiesilta kaipaa remonttia. Yli satavuotias silta on osa Suomen ja Ruotsin rautatieyhteyttä. Haaparannalta alkaa säännöllinen matkustajaliikenne Luulajaan huhtikuussa.
Kuva: Sari Pelttari-Heikka

Vuosikymmeniä haaveiltu ratayhteys Lapista Jäämerelle näyttää jäävän haaveeksi.

Kahdessa keskeisessä hallituksen valmistelemassa liikenneyhteyslinjauksessa Suomi katsoo pohjoisen Jäämeren sijasta länteen: rautatieyhteys toteutettaisiin Ruotsin kanssa Perämeren rannikkoa Euroopan metropoleihin ja Narvikiin Norjaan.