Suomen kieli on vivahteikas ja moniulotteinen kieli. Hyvä esimerkki mielikuvituksen ja huumorin yhdistelmästä on osuuskauppa Arinan keksimä nimi Tälläämö kampaamo- ja parturiliikkeelleen.
Muilla suomalaisille yhtiöillä tuntuu olevan mielikuvituksen puutetta, kun Fazer Oy käyttää suklaakonvehtirasioissaan vain englanninkieltä ja Valio Oy:n jugurtti on nimeltään Oddly.
Rovaniemen kaupunkikin on sortunut tähän samaan suomenkielen välttelyyn. Rovaniemen kaupungin oman mukin kyljessä on verkkokaupan kuvan mukaan teksti: Rovaniemi arctic capital. Jos mukin kylkeen ei enempää tekstiä mahdu, tulisi se olla kuitenkin suomenkielinen. Turistikin muistaa paremmin mukin kotimaan, kun teksti on maan omalla kielellä.
Suomen kielen käyttäminen suomalaisissa tuotteissa pitäisi olla itsestään selvyys, sillä kieli ei kulu käytettäessä vaan kehittyy.