Tilaajille

Suomen his­to­riaa voi peilata R-kios­kin ikkunaa vasten – vieläkö muistat 1980-lu­vun vi­deo­buu­min, Sleepy Slee­per­sin kes­ki­kal­ja­kam­pan­jan tai 1990-lu­vun au­to­ve­ro­tar­rat?

Ärrä on pyrkinyt olemaan aina siellä missä tapahtuu – joskus jopa tapahtumien edellä. Siksi 110-vuotias kioskiketju on koko lailla Suomen näköinen ja Suomi toisaalta kioskiketjun näköinen. Katso nostalgiset kuvat.

Ostoskeskukset olivat ostamisen keskuksia.
Ostoskeskukset olivat ostamisen keskuksia.

Kioski on ostospaikka, josta ohikulkija voi kipaista tuota pikaa nappaamassa mukaansa vaikkapa lehden, pastillirasian, limonaditölkin tai 100 000 euron arvoisen Ässä-arvan.

Toisaalta syksyinen kokemus Sotkamon R-kioskilla todisti toista.