So­dan­ky­län kun­ta­po­li­tii­kas­sa kuohuu pahasti – ”Il­ma­pii­ri ei ole koskaan ollut näin tu­leh­tu­nut”

Uuden valtuustokauden alku on ollut Sodankylässä riitaisa ja repivä. Esiin on noussut myös syytöksiä painostuksesta ja pelottelusta. Kysyimme isoimpien valtuustoryhmien puheenjohtajilta, mitä heidän mielestään on tapahtunut.

Keskustan Veikko Virtanen (ylh. vas.) ja vasemmiston Riitta Hokkanen (alh. vas.) pitävät kahden koalition välejä tulehtuneina. Vihreiden Mikko Sipilän (alh. oik.) mielestä päätöksenteossa säröilee osittain pahasti. Perussuomalaisten Tapio Lintula (ylh. oik) uskoo tilanteen asettuvan ajan kanssa raiteilleen.
Keskustan Veikko Virtanen (ylh. vas.) ja vasemmiston Riitta Hokkanen (alh. vas.) pitävät kahden koalition välejä tulehtuneina. Vihreiden Mikko Sipilän (alh. oik.) mielestä päätöksenteossa säröilee osittain pahasti. Perussuomalaisten Tapio Lintula (ylh. oik) uskoo tilanteen asettuvan ajan kanssa raiteilleen.
Kuva: Lapin Kansan arkisto

Sodankylässä uusi valtuustokausi on käynnistynyt riitaisasti. Luottamushenkilöt ovat jakautuneet kahteen blokkiin, jotka syyttävät toisiaan yhteistyön puutteesta ja yhteisten sääntöjen rikkomisesta.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä