Huoli Länsi-Pohjan sairaalan tulevaisuudesta sai ihmiset liikkeelle ympäri Meri-Lapin. Paikalla oli ainakin satoja ihmisiä.
Kuva: Karoliina Marttala
Sadat merilappilaiset vaativat Kemissä järjestetyssä mielenosoituksessa sairaalapalveluiden säilyttämistä Länsi-Pohjan sairaalassa.
Lauantaina järjestetty Tämä ei meille käy -mielenilmaus järjestettiin vastalauseena arviointiryhmän esitykselle, joka ajaisi alas erikoissairaanhoidon ja tekisi Länsi-Pohjan sairaalasta käytännössä ison terveyskeskuksen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut