Sadat me­ri­lap­pi­lai­set ko­koon­tui­vat puo­lus­ta­maan Länskää – "Se ei ole säästö, vaan virhe, joka maksaa eu­rois­sa, ih­mi­sis­sä ja luot­ta­muk­ses­sa"

Mielenosoituksessa järkytys, epäusko ja epäoikeudenmukaisuuden kokemukset olivat vahvasti läsnä.

Huoli Länsi-Pohjan sairaalan tulevaisuudesta sai ihmiset liikkeelle ympäri Meri-Lapin. Paikalla oli ainakin satoja ihmisiä.
Huoli Länsi-Pohjan sairaalan tulevaisuudesta sai ihmiset liikkeelle ympäri Meri-Lapin. Paikalla oli ainakin satoja ihmisiä.
Kuva: Karoliina Marttala

Sadat merilappilaiset vaativat Kemissä järjestetyssä mielenosoituksessa sairaalapalveluiden säilyttämistä Länsi-Pohjan sairaalassa.

Lauantaina järjestetty Tämä ei meille käy -mielenilmaus järjestettiin vastalauseena arviointiryhmän esitykselle, joka ajaisi alas erikoissairaanhoidon ja tekisi Länsi-Pohjan sairaalasta käytännössä ison terveyskeskuksen.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä