Eduskunnan työelämä- ja tasa-arvovaliokunta on saanut valmiiksi lausunnon saamelaiskäräjälakia koskevasta hallituksen esityksestä.
Lausuntoon sisältyy kaksi eriävää mielipidettä, joista toinen on keskustan eduskuntaryhmän ja toinen vihreän eduskuntaryhmän ja vasemmistoliiton eduskuntaryhmän yhteinen.
Esityksestä antavat vielä lausuntonsa talousvaliokunta sekä maa- ja metsätalousvaliokunta. Sen jälkeen perustuslakivaliokunta laatii esityksestä mietinnön.