Ruotsi lä­het­tää pe­las­tus­työn­te­ki­jöi­tä Norjaan maan­vyö­ryn uhrien aut­ta­mi­sek­si, noin 15 ihmistä yhä ka­teis­sa

Oslo

Ruotsi lähettää pelastustyöntekijöitä Norjaan auttamaan Gjerdrumin maanvyöryn uhreja, kertoo Aftonbladet.

Lähellä pääkaupunki Osloa sijaitsevassa Gjerdrumissa tapahtui aamuyöllä maanvyöry, jonka jäljiltä on yhä kateissa noin 15 ihmistä. Joukossa on myös lapsia. Yksi ihminen on vakavasti loukkaantunut ja ainakin yhdeksän muuta lievemmin.

Norjalaislehti Verdens Gangin mukaan poliisi on saanut soittoja ihmisiltä, jotka ovat jumissa raunioissa ja tarvitsevat apua.

Muun muassa Norjan kuningas Harald on esittänyt surunvalittelunsa onnettomuuden vuoksi.

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä