Laitoin parkkimittariin Rovaniemen Rovakadulla neljä euroa. Laitteesta kuului normaali "raksutus" parkkilipun tulostamiseksi, mutta lippua ei tullut.
Mittarissa oli pahaenteinen ylimääräinen teksti: "Älä tuki lippuaukkoa". Menetin turhaan neljä euroa. Ostin lipun toiseen kertaan vastapäisestä mittarista.
Laitoin kaupungille palautetta nettipalautelomakkeen kautta ja valitsin lomakkeessa pysäköinti-kohdan. Kysyin, mistä saan periä takaisin menettämäni neljä euroa ja liitin mukaan valokuvia.
Sähköpostiin tulee vastaus, jossa kehotetaan ottamaan yhteyttä pysäköinnin palautepuhelimeen, joka on auki kaksi tuntia viikossa. Vastauksessa ei ole yhteystietoja, eikä siihen voi vastata.
Laitan palautteen uudelleen ja sanon, että älkää ohjatko minua toiseen palautepalveluun. Sen jälkeen palautepalvelusta soitetaan ja kehotetaan soittamaan kaupungin kirjaamoon maksuvaatimuksen tekemiseksi.
Johtopäätökseni on se, että kaupunki haluaa pestä kätensä parkkimittarien virheellisestä toiminnasta, koska reklamointi on tehty niin vaikeaksi.