pääkirjoitus: Yh­teis­ym­mär­rys­asia­kir­ja avasi Suo­mel­le ja Ruot­sil­le ovet Naton jä­se­nyys­neu­vot­te­lui­hin – Turkki sai ha­lua­man­sa, vaikkei mikään muu­tu­kaan

Ruokahuolto: Suomen vil­ja­va­ras­tot hu­pe­ni­vat his­to­rial­li­sen vä­häi­sik­si

Mainos: Lapin Kansa Digin ke­sä­tar­jous: 17,90 € 3kk, vain tänään.

Ro­va­nie­men har­taas­ti val­mis­tel­tu uusi brändi julki – Katso video ja kerro meille, mitä mieltä olet

Vastaa Uuden Rovaniemen kyselyyn: Onko uusi kaupunkibrändi onnistunut?

"Virta on sitä, että kaupungissa on ja sinne syntyy energiaa. Se on sujuvuutta ja muutosta", brändilinjauksissa todetaan. Esimerkki uuden brändin mukaisesta tuotteesta, jossa on brändin muotoja ja värejä. "Täällä yhdistyvät pohjoinen luonto ja urbaani ympäristö, itsevarma paikallisuus ja avoin kansainvälisyys", brändiesittelyssä todetaan. Esimerkki uuden brändin mukaisesta henkilökortista.
"Virta on sitä, että kaupungissa on ja sinne syntyy energiaa. Se on sujuvuutta ja muutosta", brändilinjauksissa todetaan.
"Virta on sitä, että kaupungissa on ja sinne syntyy energiaa. Se on sujuvuutta ja muutosta", brändilinjauksissa todetaan.
Kuva: Rovaniemen kaupunki

Pitkään valmisteltu Rovaniemen uusi brändi julkaistiin tiistaina.

Julkaisemme tässä jutussa uuden kaupunkibrändin esittelyvideon, minkä jälkeen voit vastata pieneen kyselyymme ja kertoa, mitä mieltä olet uudesta brändistä ja millaisen vaikutelman se mielestäsi antaa Rovaniemestä. Koostamme kyselyn vastauksista myöhemmin jutun.

Katso video: Näin Rovaniemen esittele uuden ilmeensä

Vastaa Uuden Rovaniemen kyselyyn: Mitä mieltä olet uudesta brändistä?

Tausta

Perusteellinen brändiuudistus

Brändiuudistus aloitettiin viime syksynä, ja siinä kerättiin kaupunkilaisten, yritysten ja yleisön näkemyksiä.

Uuden brändin keskeisenä johtoajatuksena on, että Rovaniemi on arktinen pääkaupunki kaikille aisteille.

Asukkaille Rovaniemi haluaa olla kotikaupunki, jonka elämänrytmiä ja olemusta arktisuus sävyttää. Arktinen osaaminen korostuu, ja erityisesti luovuuden, muotoiluosaamisen ja paikallisen toimeen tarttuvan asenteen myötä Rovaniemi erottuu mielestään kilpailijoista.

Rovaniemi on jatkossakin Joulupukin virallinen kotikaupunki sekä Arctic Design Capital.

Uusi visuaalinen ilme perustuu pohjoiseen luontoon, kaupungin historiaan ja muotoihin, joita erityisesti asukaskyselyissä ja haastatteluissa kaivattiin osaksi kaupungin visuaalista identiteettiä ja tarinaa.

Uuden ilmeen tavoitellaan edustavan pitkäikäisyyttä, arvokkuutta ja merkityksellisyyttä. Osaltaan se osaltaan tukee ja vahvistaa kaupungin asemaa arktisena pääkaupunkina.

Uusi visuaalinen ilme otetaan käyttöön vaiheittain, ensimmäisessä vaiheessa uudistetaan muun muassa tärkeimmät digitaaliset alustat ja kaupungin käytössä olevat ilmoitus- ja asiakirjapohjat.

Linkkejä brändiaineistoihin

Brändikirja

Lue brändityöprojektista