Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Py­sä­köin­ti­lin­jauk­sia muu­tet­ta­va

Rovaniemellä on keskusteltu vilkkaasti pysäköinninvalvonnan linjasta. Harva vastustaa liikenneturvallisuuden kannalta tarpeellista valvontaa, mutta moni ihmettelee, miksi vuosikymmeniä hyväksyttynä pidetty pysäköintikäytäntö on yhtäkkiä muuttunut virhemaksun arvoiseksi.

Monet Rovaniemen asuinalueet on suunniteltu aikana, jolloin autot olivat pienempiä ja liikennemäärät vähäisempiä. Pysäköintipaikkoja ei ole lisätty vastaamaan kasvavaa tarvetta. Vanhojen asuinalueiden katuverkko on jäänyt pitkälti ennalleen.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut