Rovaniemellä on keskusteltu vilkkaasti pysäköinninvalvonnan linjasta. Harva vastustaa liikenneturvallisuuden kannalta tarpeellista valvontaa, mutta moni ihmettelee, miksi vuosikymmeniä hyväksyttynä pidetty pysäköintikäytäntö on yhtäkkiä muuttunut virhemaksun arvoiseksi.
Monet Rovaniemen asuinalueet on suunniteltu aikana, jolloin autot olivat pienempiä ja liikennemäärät vähäisempiä. Pysäköintipaikkoja ei ole lisätty vastaamaan kasvavaa tarvetta. Vanhojen asuinalueiden katuverkko on jäänyt pitkälti ennalleen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut