Ajokeli on ollut pyhäinpäivän viikonloppuna huono suuressa osassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Suomea. Oulun tieliikennekeskuksen mukaan liikennessä ollaan selvitty ilman vakavia onnettomuuksia huonosta ajokelistä huolimatta.
Perjantaina kolareita tapahtui ainakin Ranualla, Rovaniemellä, Utajärvellä sekä Kuivaniemellä. Lauantaina Pohjois-Suomen teillä sattui tieliikennekeskuksen tietojen mukaan vain pieniä peltikolareita.
Oulun tieliikennnekeskuksessa arvioidaan, että yhtenä kolarien syynä ovat olleet ilman lauhtuminen ja satanut märkä lumi, jota autoilijat eivät olleet ottaneet huomioon.