Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Pe­rin­tei­set asioin­ti­ka­na­vat säi­ly­tet­tä­vä

Palvelut eivät muutu digitaalisiksi, vaan ne muutetaan digitaalisiksi. Suomeen on syntymässä uusi tiedosta, asiointimahdollisuuksista ja yhteiskunnallisesta osallisuudesta syrjäytyneiden ikääntyneiden ryhmä. Noin neljäsosa yli 55–84-vuotiaista pelkää jäävänsä digitalisoituvan yhteiskunnan ulkopuolelle. Lähes 40 prosenttia 75–89-vuotiaista ei ole koskaan käyttänyt internetiä.

Useilla iäkkäillä on jäänyt jopa joitakin viranomaispalveluita käyttämättä, koska asiointi on digitaalista.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa