Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Päi­vä­pal­ve­lu kan­nat­taa – siitä ei saa luopua

Lapin hyvinvointialueen (Lapha) päätös etäpäivätoimintaan siirtymisestä lamaannutti, tyrmistytti ja itketti. Jäljellä on vain epäusko. Ymmärrän, että valtiovarainministeriön aloittama arviointimenettely on vaatinut tätäkin, mutta säästääkö se?

Olen ollut läheiseni omaishoitaja viime helmikuusta lähtien ja huolehtinut hänestä jo viisi vuotta ennen sitä. Altzheimer laskee toimintakykyä tasaisesti. Hän muistaa asioita noin viiden minuutin ajan ja asuu yksin.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut