On asioita, jotka takuuvarmasti sytyttävät minut. Yksi sellainen on meidän rajalla asuvien epäoikeudenmukainen kohtelu, olipa sitten kyse rajaesteistä tai vaikka tilastoista, niin kuin nyt viimeksi, kun Norrbottenin media mollasi haaparantalaisisiä väittämällä heitä Ruotsin jumboiksi, mitä tasa-arvoiseen lastenhoitoon tulee.
Sappi alkoi välittömästi kiehua, koska tiedän, että kyse on siitä, etteivät kaikki Suomen puolella työssä käyvät isät edes pysty ottamaan vanhempainvapaitaan Ruotsin mallin mukaisesti.