Oulun kä­rä­jä­oi­keus tuo­mit­si po­lii­sia sol­van­neen miehen sak­koi­hin

"Kenenkään ei tarvitse alistua perättömien tietojen esittämiseen", oikeus totesi.

Poliisia solvannut mies tuomittiin perjantaina sakkorangaistukseen Oulun käräjäoikeudessa.

Mies lähetti lokakuussa 2022 viestejä, jotka koskivat vanhemman konstaapelin virassa olevaa henkilöä. Hän lähetti viestejä muun muassa sosiaaliseen mediaan Suomen poliisin Facebook-kanavalle ja omalle Facebook-tililleen, joka on kaikille avoin. Mies lähetti viestejä myös kyseisen poliisin lapsille.

Mies väitti viesteissään muun muassa, että poliisi olisi tehnyt paljon virkarikoksia ja muita rikoksia.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä