Puolueet kautta linjan ovat sitoutuneet asuntolainojen korkovähennysoikeuden asteittaiseen poistamiseen. Mekanismi on nähty tulonsiirtona hyväosaisille.
Vähennysoikeuden lopullinen poistuminen osui vain tavallisten työssäkävijöiden ja perheiden näkökulmasta huonoon saumaan. Olisi ollut vastuullista lykätä vähennysoikeuden poistoa tässä maailmantilanteessa, jossa inflaatio laukkaa ja korot ovat nousseet, sähkön ja polttoaineiden hinnoista puhumattakaan.
Arki on jo taistelua monille keskituloisillekin.