Kolumni

Onko kestävä mat­kai­lu vain mantra?

Lapin matkailu on kasvanut voimakkaasti useiden vuosikymmenien ajan. Yhä suurempi osa maakunnan työpaikoista ja yritystoiminnasta liittyy tavalla tai toisella matkailuun.

Viime talvi oli Lapissa ennätyksellinen. Esimerkiksi Rovaniemellä oli yli 1,1 miljoonaa yöpymistä, mikä oli lähes 20 prosenttia enemmän kuin edellisenä talvena. Lentoliikenteessä Lapin lentoasemien matkustajamäärät kasvoivat viime vuonna noin viidenneksellä.

Hyvää juhannusta!

Lue Lapin Kansa Digiä _2 kk vain 9,90 €_

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Kuvagalleriat ja livelähetykset Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut