Kirurgian ylilääkäri Ritva Ylikärppä on huolissaan, miten potilasturvallisuus saadaan jatkossa turvattua Lapin hyvinvointialueella.
Kuva: Anssi Jokiranta
Merilappilaisia murtumapotilaita on kuljetettu ambulanssilla edestakaisin Kemin ja Rovaniemen väliä, koska heidät on palautettu Lapin keskussairaalasta leikkaamattomina.
Potilaat on viety takaisin Länsi-Pohjan keskussairaalaan, jossa heidät on operoitu myöhemmin.
Länsi-Pohjan keskussairaalan kirurgian ylilääkäri Ritva Ylikärppä vahvistaa, että tällaisia tapauksia on ollut muutamia.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut