Oh­jeis­tus epäon­nis­tui Ro­va­nie­mel­lä: Sal­mo­nel­la­tes­te­jä tehdään niil­le­kin, joilla oireet jo lop­pu­neet

Rovaniemen terveyskeskus.
Rovaniemen terveyskeskus.
Kuva: Pekka Aho

Rovaniemen kaupungin terveydenhuollon ohjeistuksessa ollut epäselvyys on johtanut siihen, että kaikkia salmonellatesteihin hakeutuneita ei ole testattu.

Ohjeistusta on nyt täsmennetty. Kaupunki pahoittelee epäselvyydestä aiheutunutta haittaa.

Uusi ohje on: "Mikäli olet ruokaillut Rovaniemen kaupungin päiväkodeissa tai kouluissa 13.11.–20.11.2020 ja sinulla on tai on ollut salmonellatartuntaan viittavia oireita ruokailun jälkeen, ota yhteys  Rovaniemen terveyskeskukseen."

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä