Ohisalo jatkaa vih­rei­den pu­heen­joh­ta­ja­na, mutta jää pian äi­tiys­va­paal­le – So­dan­ky­lä­läi­nen Riikka Karp­pi­nen ei hakenut jatkoa va­ra­pu­heen­joh­ta­juu­del­le, koska pettyi puo­lueen kau­pun­ki­kes­kei­syy­teen

Ohisalon on määrä jäädä äitiysvapaalle loppusyksystä.

Helsinki
Maria Ohisalo jatkaa vihreiden johdossa. Arkistokuva.
Maria Ohisalo jatkaa vihreiden johdossa. Arkistokuva.
Kuva: MAURI RATILAINEN

Sisäministeri Maria Ohisalo on valittu jatkamaan vihreiden puheenjohtajana. Hänellä ei ollut vastaehdokkaita puoluekokouksessa.

Ohisalo, 36, aloitti vihreiden puheenjohtajana vuonna 2019.

Ohisalon on määrä jäädä äitiysvapaalle loppusyksystä, jolloin hänen tehtävänsä sekä puoluejohtajana että ministerinä tulevat sijaistettaviksi.

Tänä viikonloppuna kokoontuva vihreiden puoluekokous ei päätä sijaisjärjestelyistä, mutta varapuheenjohtajakisassa parhaiten menestyvän arvioidaan olevan vahvoilla Ohisalon tuuraajaksi.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä