Jotain hyvää koronapandemiassakin. Se on lykännyt maailman ylikulutuspäivän reilut kolme viikkoa myöhemmäksi kuin viime vuonna, heinäkuun lopusta elokuun 22. päivään.
Ylikulutuspäivään mennessä ihmiskunta on laskennallisesti käyttänyt maapallon tämänvuotisen biokapasiteetin.
Se tarkoittaa maapallon kykyä tuottaa uusiutuvia luonnonvaroja ja käsitellä fossiilisten polttoaineiden käytön aiheuttamia kasvihuonekaasupäästöjä.
Alamme siis 22. elokuuta elää yli varojemme.