Nor­jas­ta ei jat­kos­sa saa tuoda edes yhtä marjaa tai omenaa Suomeen ilman kas­vin­ter­veys­to­dis­tus­ta – lain­sää­dän­tö ki­ris­tyy jo lauan­tai­na

Norjassa tai Venäjällä matkailevan lappilaisen on jatkossa valittava tarkemmin tuliaisensa kotiin. Uusi kasvinterveyslainsäädäntö rajoittaa kasvien ja kasvituotteiden tuomista Euroopan Unionin ulkopuolelta ilman kasvinterveystodistusta. Laki tulee voimaan lauantaina 14. joulukuuta.

Käytännössä lappilainen ei voi enää ostaa Norjasta tai Venäjältä esimerkiksi tuoreita marjoja ja hedelmiä tai leikkokukkia ja tuoda niitä Suomeen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä