Kello 17.52 Rovaniemeltä lähtevä juna on myöhässä jo neljä tuntia. Kuvassa junan matkustajat odottavat junaansa Rovaniemen asemalla torstai-iltana kello yhdeksän jälkeen.
Kuva: Anssi Jokiranta
Ratatyöt Oulun ja Rovaniemen välillä aiheuttivat useiden tuntien myöhästymisiä pohjoisen junaliikenteeseen.
Rataliikennekeskus tiedotti torstai-iltana, että ratatyöt on saatu valmiiksi ja junaliikenne normalisoituu. Myöhästymisiä oli odotettavissa kuitenkin vielä illaksi
Henkilöjunaliikennettä Oulun ja Rovaniemen välillä korvattiin tällä viikolla linja-autoilla sähköratavaurion ja suunniteltujen ratatöiden vuoksi. Ratatöiden oli määrä päättyä tänään puolenpäivän aikaan, mutta ne viivästyivät aina iltaseitsemään asti.