Nau­dan­li­han myyn­nis­sä eroja kaup­pa­ket­juis­sa – K-kau­pois­sa lihaa on myyty vuoden mittaan tuttuun tapaan, S-ryh­mäs­sä ha­vait­tu on viit­tei­tä, että li­han­syön­ti on kään­nös­pis­tees­sään

Helsinkiläinen Kaarina Uutinen osti viikonlopuksi hiukan juhlavampaa ruokaa, tällä kertaa naudan sisäfilettä. Hän kertoo, ettei ole muuttanut kulutustottumuksiaan. Lihaa ostetaan sen verran kuin ennenkin. Pakettia ojentamassa Rosa Maaninka.
Helsinkiläinen Kaarina Uutinen osti viikonlopuksi hiukan juhlavampaa ruokaa, tällä kertaa naudan sisäfilettä. Hän kertoo, ettei ole muuttanut kulutustottumuksiaan. Lihaa ostetaan sen verran kuin ennenkin. Pakettia ojentamassa Rosa Maaninka.
Kuva: Joel Maisalmi

Ruoka ja sen tuottaminen ovat iso osa päästökakkua. Erityisesti naudanliha on pysytellyt otsikoissa. Näkyykö ilmastomuutos kauppojen lihatuotteiden myynnissä? Otimme selvää.

K-ryhmän tuoretuotteista vastaava osto- ja myyntijohtaja Janne Vuorinen kertoo, että naudanlihan myynti on pysynyt samansuuruisena kuin vuosi sitten. Eroja on sen sijaan syntynyt lihatuotteiden välillä.