Politiikka: Miksi kes­kus­ta rii­taut­ti luon­non­suo­je­lu­lain, Katri Kul­mu­ni?

Kunniamerkit: Ta­sa­val­lan pre­si­dent­ti myönsi tämän vuoden kun­nia­mer­kit – katso Lapin pal­ki­tut

Joulukalenteri: Mitä löytyy Lapin Kansan jou­lu­ka­len­te­ris­ta? Avaa päivän luukku tästä

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Nato on myös mark­ki­na­paik­ka

Näkökulma

Turkin presidentti Recep Tayyip Erdoğan ei ole vain taitava poliitikko, vaan myös kunnianhimoinen liikemies, joka saa haluamansa neuvotellen. Ruotsin ja Suomen Nato-jäsenyyshakemuksiin liittyvässä pelissä on käynyt selväksi, ettei kyse ole vain puolustusyhteistyöstä liittoumassa vaan myös yhteisistä markkinoista. Voivatko uudet tulokkaat hyötyä asemastaan taloudellisesti?

Naton laajentuminen Pohjoismaihin ovat saaneet monet pallot pyörimään. Monet maat kasvattavat puolustusbudjettejaan ja vahvistavat heikkoja kohtiaan – useimmat Nato-maat pyrkivät käyttämään 2 prosenttia bkt:taan puolustukseen. Tämä merkitsee hankintojen huomattavaa kasvua.

Natolla on logistiikkavirasto (NSPA) Luxemburgissa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.