Toivon, että kaikki vaaleissa seurakuntalaisten valtakirjan saaneet luottamushenkilöt ja viranhaltijat toimisivat vastuullisesti nyt ja tulevaisuudessa tehtävässä, mihin heidät on asetettu. Tämä tarkoittaa myös oman ja tuttavan edun näkökulman unohtamista, ja tarttumista myös ikävien ja vaikeiden asioiden hoitamiseen vastuullisesti sekä suoraselkäisyyttä yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon toteuttamiseksi luottamusroolissa.
Seurakunnan henkilöstöllä pitää olla tiedossa pääpiirteittäin se, miten yhteisöä johdetaan ja mitkä ovat sen selkeät tulevaisuudensuunnitelmat.