Viime päivinä on uutisoitu hallituksen pyrkimyksistä vaalijärjestelmän uudistamiseen.
Odotin, ettei tällaisia uudistuksia lähdettäisi ajamaan ilman parlamentaarista yksimielisyyttä. Ensimmäinen ajatukseni uutisen kuultuani oli – paljon on tämä hallitus jo Lapista vienyt, nytkö menee vielä oikeus valita omat kansanedustajat?
Kirjoittaja vastustaa vaalijärjestelmän muutosta.
Kuva: Sari Kihnula
Totta kai Lapista yhä äänestettäisiin omia ehdokkaita, mutta ketkä tulevat valituksi, siihen vaikuttaisivat myös Oulun vaalipiirissä annetut äänet.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut