Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Miksi lap­pi­lai­set eivät saa valita edus­ta­jiaan?

Viime päivinä on uutisoitu hallituksen pyrkimyksistä vaalijärjestelmän uudistamiseen.

Odotin, ettei tällaisia uudistuksia lähdettäisi ajamaan ilman parlamentaarista yksimielisyyttä. Ensimmäinen ajatukseni uutisen kuultuani oli – paljon on tämä hallitus jo Lapista vienyt, nytkö menee vielä oikeus valita omat kansanedustajat?

Kirjoittaja vastustaa vaalijärjestelmän muutosta.
Kirjoittaja vastustaa vaalijärjestelmän muutosta.
Kuva: Sari Kihnula

Totta kai Lapista yhä äänestettäisiin omia ehdokkaita, mutta ketkä tulevat valituksi, siihen vaikuttaisivat myös Oulun vaalipiirissä annetut äänet.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut