Kemissä katosi taas palanen sairaanhoidon historiaa vuoden vaihtuessa. Länsi-Pohjan keskussairaalan tai paremminkin Mehiläinen Länsi-Pohjan kaksi vuodeosastoa sulki ovensa.
Tekoniveliä ei näillä näkymin enää leikata Kemin sairaalassa ja moni muukin potilasryhmä saa hoitoa muualla, joko Rovaniemellä Lapin keskussairaalassa tai Oulussa yliopistollisessa sairaalassa.
Kemin sairaalan ala-aulassa on muistolaatta, joka kertoo sairaalan toimineen aikanaan sotasairaalana.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut