Lapin poliisilaitos kertoo saaneensa torstaina iltapäivällä tiedon Rovaniemen keskustassa häiriköineestä miehestä, joka oli esitellyt veistä.
Poliisi tavoitti miehen kauppakeskus Revontulesta. Asiaa selvitellessä kävi ilmi, että mies ei ollut päässyt keskustassa sijaitsevaan ravintolaan humalatilansa vuoksi.
Mies oli ravintolassa ottanut esiin linkkuveitsen ja uhannut tappaa ravintolan työntekijän. Samalla mies uhitteli paikalle sattuneelle sivulliselle.