Mielipide
Kirjoittajan mielestä viidentoista eripuraisen mepin sana ei EU:ssa paina yhtään mitään, mutta mepin tehtävällä on iso merkitys mepille itselleen.
Kuva: Jussi Leinonen
Meidän demokratia toimii loistavasti. Vaaleja on riittänyt viimeisen vuoden aikana ihan kiitettävästi. Meille valittiin uusi eduskunta ja uusi presidentti. Valittiin myös hyvinvointialueelle rahanjakajat, joiden toimenkuva muuttui ”säätöjen hakijoiksi”!
Ensin oli valtion piikki auki ja rahapulassa olevia eläkeläisiä valittiin alueitten hallituksiin, siellä puolueet saivat palkita vähälle jääneitä eläkeläisiä ruhtinaallisilla kokouspalkkioilla ja siksi valinnat kohdistuivat kaikkiin muihin, mutta ei asiantuntijoihin.