Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Lu­ki­jal­ta: Re­si­lient­tiä Ro­va­nie­meä ra­ken­ta­maan

Vierailin Arktikumissa katsomassa Rovaniemi – 60 vuotta kaupunkina-näyttelyn. Upeat kuvat ja miljööt palasivat mieleeni iltalenkillä Ounasvaaran luontopolulla, kytkeytyen tämän päivän todellisuuteen. Noin 60 vuotta sitten Rovaniemellä tehtiin paljon tulevaisuustyötä. Kuvissa nelostietä ja linja-autoasemaa rakennettiin ja Aallon suunnittelemat kulttuuri- ja hallintokeskus olivat juuri valmistuneet. Se, että nelostie on mielestäni väärässä paikassa, on sivuseikka, mutta juuri tästä päästään tärkeiden kysymysten äärelle.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa