Vierailin Arktikumissa katsomassa Rovaniemi – 60 vuotta kaupunkina-näyttelyn. Upeat kuvat ja miljööt palasivat mieleeni iltalenkillä Ounasvaaran luontopolulla, kytkeytyen tämän päivän todellisuuteen. Noin 60 vuotta sitten Rovaniemellä tehtiin paljon tulevaisuustyötä. Kuvissa nelostietä ja linja-autoasemaa rakennettiin ja Aallon suunnittelemat kulttuuri- ja hallintokeskus olivat juuri valmistuneet. Se, että nelostie on mielestäni väärässä paikassa, on sivuseikka, mutta juuri tästä päästään tärkeiden kysymysten äärelle.
Lukijalta
Mielipidekirjoitus