Elämme poikkeuksellista aikaa, jolloin oman kodin merkitys on korostunut entisestään. Ihmisiä kehotetaan pysymään kotona ja välttämään kontakteja. Mutta entä he, joilla ei kotia ole?
Asunnottomien on vaikea suojautua koronatartunnalta ja pitää välimatkaa muihin. Onkin tärkeää muistaa, että vaikka suurin rahallinen panostus suuntautuu terveydenhuoltoon, koronapandemia sekä aiheuttaa että syventää myös sosiaalisia ongelmia.