Vaelluskaladelegaatiomme vieraili lokakuussa Helsingissä. Helsingin Sanomat uutisoi "Karvalakkilähetystön kaipuu" ja totesi, että "delegaatio vaati, että valtionyhtiöt Kemijoki Oy ja Fortum eivät hankaloittaisi vaelluskalojen elämää Kemijoella ja Oulujoella. Silti tuli ikävä sitä alkuperäistä delegaatiota, joka tasan 40 vuotta sitten saapui Helsinkiin vaatimaan korvauksia Kemijoen voimalaitospadon kutistamasta lohikannasta."
40 vuotta sitten (6.11.1979)