Mainos

Li­ki­lii­ke Väärti Wetteri näytti mallia - leidien VIP-il­ta oli na­pa­kymp­pi

Kun yrittäjällä on vain vähän vapaa-aikaa, hän miettii tarkasti, mihin asiakastilaisuuteen osallistuu. Tässä iltamenossa oli todellista vetovoimaa: Wetterin yhteistyössä Likiliikkeen kanssa järjestämä leidien VIP-ilta oli napakymppi.


Wetterin isännät Risto Heikkinen ja Ilkka Ikäheimo illan tähden kanssa.
Wetterin isännät Risto Heikkinen ja Ilkka Ikäheimo illan tähden kanssa.

Autotalo osui naulaan kantaan nostamalla uutuutta hohtavien kulkupeliensä keskelle iskelmätaivaan yhden kirkkaimmista tähdistä, Lauri Tähkän. Harvinaisen privaattikeikan ohella myös paikalliset kauneusalan yrittäjät pääsivät esittäytymään yllättävässä ympäristössä.

”Ilta oli täydellinen. Monesti jälkikäteen huomaa, että jotakin olisi pitänyt tehdä toisin, mutta nyt en keksi mitään parannettavaa. Ainoastaan se harmittaa, että moni rovaniemeläinen yrittäjänainen ystävineen ei mahtunut tapahtumaamme”, sanoo Wetterin Rovaniemen paikallispäällikkö Ilkka Ikäheimo.

Muutoin Ikäheimo ei voi olla tyytyväisempi VIP-iltaan. Hänen mielestään onnistunut asiakastilaisuus on hyvä tapa tavata ihmisiä ja saada omaa viestiään eteenpäin.

”Kerrankin puhelimet ovat kiinni, ja ihmisillä on aikaa viihtyä ja jutella. Tällä kertaa ilahduimme siitä, että leidejä kiinnostivat aidosti myös autot ja palvelumme.”

Likiliike-päällikkö Marika Tiikkaja.
Likiliike-päällikkö Marika Tiikkaja.

Myös illan Wetterin kanssa toteuttanut Likiliike-päällikkö Marika Tiikkaja koki tapahtuman ainutlaatuiseksi. Vierailta saaduista palautekommenteista nousee viesti, jonka voi kiteyttää kutsuvieraiden yhteiskommentiksi näin:

”Kuvittelimme, että saavumme hieman öljynkatkuiseen miesten maailmaan, mutta jo ovella meitä oli vastassa punainen matto, kohteliaat illan isännät tyylikkäissä puvuissa ja kuohuviinitarjoilu. Autoliike näyttäytyi aivan uudessa valossa. Perheenäidit eivät jutelleetkaan tarhaikäisten lapsiensa viimeisimmistä villityksistä, vaan ihan oikeasti kävivät keskenään keskustelua autoista, käyttötarpeista sekä uusista ja helpoksi tehdyistä rahoitusmalleista”, Marika maalailee.

Kaiken kruunasi illan päätähti, BMW:n brändilähettiläs Lauri Tähkä.

Lavalla Lauri Tähkä.
Lavalla Lauri Tähkä.

”Tätä Wetterin ja BMW:n mahdollistamaa iltaa tullaan Rovaniemellä muistelemaan vielä pitkään”

Likiliike nro 240, Nordic Blush Beauty Lounge, Yrittäjä Johanna Helppikangas-Tuominen

”Huippuhyvä fiilis jäi illasta. Sain ilahduttaa naisia lahjoittamalla kaikille ylelliset gift bagit lahjatuotteineen. Teimme myös huulimeikkejä ja annoimme meikkiopastusta. Meidän ständillämme riitti koko illan asiakkaita ja saimme takuulla lisää tunnettavuutta.”

Likiliike nro 109, Hius ja Kauneus Vogue, Yrittäjä Johanna Junnila

”Oli todella upeaa saada olla mukana ja tehdä leideille pikakampauksia koko illan ajan. Ainoastaan Lauri Tähkän keikan ajan pidimme paussia, sillä kaikki naiset olivat totta kai lavan edessä. Upeasti järjestetty tilaisuus!”

LIKILIIKE VÄÄRTIT – Mitä, miten ja miksi?
  • Yhteisöjä ja yrityksiä, jotka eivät ole Likiliikkeitä, mutta pyrkivät edistämään paikallista elinkeinoa, elinvoimaisuutta, palvelutarjontaa ja hyvinvointia, ja ovat oman alansa hyvämaineisia toimijoita. 
  •  Status voidaan myöntää yhteisölle, jonka arvona on paikallisuus. 
  • Väärtistatus myönnetään yksinoikeudella tietylle toimialalle.
  • Likiliike Väärtejä ovat tällä hetkellä Rovaniemen Wetteri, Osuuspankki, Lapin Kansa, Napapiirin Energia ja Vesi ja Rovaniemen Suomalainen Kirjakauppa. 

LIKI-GALLUP Rovaniemen uudet päättäjät

Ulla-Kirsikka Vainio, kaupunginjohtaja toukokuu 2020 alkaen Rovaniemen kaupunki
Ulla-Kirsikka Vainio, kaupunginjohtaja toukokuu 2020 alkaen Rovaniemen kaupunki

1. Mitä paikallinen yrittäjyys merkitsee sinulle?

Se on todella tärkeää! Paikalliset yritykset ja palvelut ovat jokaiselle kaupungille elinehto, joka nostaa myös paikallista ylpeyttä ja itsetuntoa. Paikallisuus on nouseva trendi ja uskon sen vahvistuvan edelleen. Kysymys on hyvin pitkälti kestävästä kehityksestä, jossa kuluttajavalinnoilla on ratkaiseva rooli.

2. Teetkö arjessasi valintoja perustuen paikallisuuteen? Jos, niin millaisia?

Teen kyllä, erityisesti ruoan suhteen. Asun tällä hetkellä Tampereella ja käyn töissä Porissa. Molemmissa kaupungeissa on kauppahallit, joiden pieniä putiikkeja suosin. Myös ravintoloissa valitsen listalta lähiruokaa.

3. Miten viestit nuoremmille sukupolville paikallisten palveluiden ja ekologisten valintojen tärkeydestä?

Omalla esimerkilläni ja arjen teoilla. Vaikkapa kerron jos ruokapöydässä on paikallista leipää. En pelkästään halua paasata.

Jukka Kujala, elinvoimajohtaja, Rovaniemen kaupunki
Jukka Kujala, elinvoimajohtaja, Rovaniemen kaupunki

1. Mitä paikallinen yrittäjyys merkitsee sinulle?

Paikallinen yrittäjyys on Rovaniemen elinvoiman kova ydin. Yrittäjyys tuo työtä, hyvinvointia, tuottavuutta ja verotuloja kaupunkiin. Rikas elinkeinoelämä vetää puoleensa investointeja, osaavaa työvoimaa ja lisää yrityksiä. Paikallinen yrittäjyys merkitsee myös sitä, että kaupungissa on valinnanvaraa niin yrityksille kuin asukkaille ja matkailijoillekin suunnatuissa palveluissa. Paikallisen yrittäjyyden ympärille on hyvä rakentaa myös muita elinvoiman tekijöitä.

2. Teetkö arjessasi valintoja perustuen paikallisuuteen? Jos, niin millaisia?

Lähinnä ruokaostoksilla pyrin löytämään paikallisten tuottajien tuotteita.

3. Miten viestit nuoremmille sukupolville paikallisten palveluiden ja ekologisten valintojen tärkeydestä?

Paikallisia palveluita ja tuotteita käyttämällä tiedät, että ne on tuotettu yhteiskuntavastuu huomioiden.

Johanna Niemelä, puheenjohtaja, Rovaniemen yrittäjät ry
Johanna Niemelä, puheenjohtaja, Rovaniemen yrittäjät ry

1. Mitä paikallinen yrittäjyys merkitsee sinulle?

Minulle paikallinen yrittäjyys merkitsee elinvoimaisuuden edistämistä. Luodaan työpaikkoja ja tuloja paikallisille.

2. Teetkö arjessasi valintoja perustuen paikallisuuteen? Jos, niin millaisia?

Kyllä, pyrin lähes aina suosimaan paikallista. Kotipuolessa pyritään suosimaan lähiruokaa ja työn saralla esimerkiksi työvaatehankinnat toteutetaan paikalliselta yrittäjältä.  Kun suosii paikallista, raha liikkuu, mutta ei karkaa mihinkään!

3. Miten viestit nuoremmille sukupolville paikallisten palveluiden ja ekologisten valintojen tärkeydestä?

Luulen, että ekologisessa ajattelussa lapset ovat fiksumpia kuin me aikuiset. Tietysti päivän polttavista asioista jutellaan aina myös kotona. Paikallisen palvelun valinta on osa meidän perheen arkea.