Kemin talous yllätti viime vuonna myön­tei­ses­ti – yli­jää­mää jäi mil­joo­nia ja vel­ka­taak­ka keveni mu­ka­vas­ti

Kaupunginjohtaja Tero Nissisen mukaan elinkeinoelämässä näyttää nyt lupaavalta. Matkailu kasvaa ja useat yritykset ovat kiinnostuneita Ajokseen kehitettävästä bio- ja kiertotalousalueesta.

Kemin kaupungin talous kehittyi viime vuonna odotettua paremmin. Tilikauden tulos päätyi 2,7 miljoonaa euroa ylijäämäiseksi useamman myönteisen tekijän siivittämänä.

Kaupunki sai yhteisöverosta 1,4 miljoonaa euroa budjetoitua enemmän tuloja. Myös maan myynti tuotti arvioitua enemmän rahaa muun muassa Kaidin suuren tonttikaupan ansiosta.

–Viime vuodesta jäi aika mukava olo, tiivistää kaupunginjohtaja Tero Nissinen .

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä