Kemin kaupungin talous kehittyi viime vuonna odotettua paremmin. Tilikauden tulos päätyi 2,7 miljoonaa euroa ylijäämäiseksi useamman myönteisen tekijän siivittämänä.
Kaupunki sai yhteisöverosta 1,4 miljoonaa euroa budjetoitua enemmän tuloja. Myös maan myynti tuotti arvioitua enemmän rahaa muun muassa Kaidin suuren tonttikaupan ansiosta.
–Viime vuodesta jäi aika mukava olo, tiivistää kaupunginjohtaja Tero Nissinen .