Kuuden vuoden rau­hoi­tus päät­tyy: Met­sä­han­hen met­säs­tys sal­li­taan osassa Lappia – me­ri­han­hel­le saa­lis­kiin­tiö

Maa- ja metsätalousministeriö on hyväksynyt asetuksen metsähanhen metsästyksen sallimisesta kuuden vuoden rauhoituksen jälkeen osassa Lapin maakuntaa.

Metsästys on sallittua tänä kesänä viikon ajan 20.-27. elokuuta Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Kemijärven, Muonion, Pelkosenniemen, Posion, Ranuan, Rovaniemen, Sallan, Savukosken, Sodankylän, Tervolan, Pellon, Utsjoen ja Ylitornion kunnissa, ministeriö kertoo tiedotteessaan.

Metsästys rajoitetaan saalistuskiintiöllä yhteen hanheen metsästäjää kohden.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä