Pelkosenniemen asukkaat päättivät, että ensi vuonna Pyhälle rakennetaan pelikenttä ja, että kirkonkylään tehdään parannuksia.
Kyse on osallistavasta budjetoinnista, jossa kuntalaiset ovat saaneet ehdottaa ja äänestää, mihin kunta käyttää 10 000 euroa. Pelkosenniemellä rahat aiotaan käyttää sekä pelikenttään että kirkonkylän asuinympäristön parannuksiin.
Pelikentällä tarkoitetaan vapaaehtoisten hankkimaa ulkopelikenttärakennetta, jolle kunnan on toivottu osoittavan sopiva maa-alue ja osallistuvan kentän perustamistöihin.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut