Tilaajille

Kun Suomi meni kiinni, huip­pu­suun­nit­te­li­ja alkoi kul­jet­taa itse ken­kiään asiak­kai­den ko­ti­ovil­le – ”Nyt jo hu­vit­taa ajatus, että olen raa­han­nut kenkiä New Yor­kiin”

Terhi Pölkki on suomalaisen kenkäsuunnittelun harvoja huippunimiä sen jälkeen, kun Minna Parikka lopetti toimintansa. Kymmenvuotias kenkämerkki sai kasvua aikaan myös koronavuonna. Samalla Pölkki alkoi miettiä, mikä järki muotiviikoille matkustamisessa edes on.

Terhi Pölkin mielestä käsintehty on uutta luksusta.
Terhi Pölkin mielestä käsintehty on uutta luksusta.
Kuva: Arttu Laitala

Jos asiat olisivat normaalisti, kenkäsuunnittelija Terhi Pölkki pakkaisi maaliskuussa uusimmat mallinsa matkalaukkuun ja kiikuttaisi ne Pariisin muotiviikoille. Siellä suunnittelija esittelisi mallistoa muutaman päivän ja jännittäisi, miten kauppa tällä kertaa käy.

Korona on perunut muotimaailman kokoontumiset ja pannut Pölkinkin epäilemään, oliko niissä kuitenkaan järkeä.