Koronarajoitukset: Ko­ro­na­mi­nis­te­ri­työ­ryh­mä pidensi ruo­ka­ra­vin­to­loi­den au­ki­olo­ai­ko­ja kol­mel­la tun­nil­la – mi­nis­te­reil­lä haluja jatkaa ra­joi­tus­ten ke­ven­tä­mis­tä myös esi­mer­kik­si teat­te­reis­sa ja kun­to­sa­leil­la

Kolumni
Tilaajille

Kuinka kur­pit­sa­juh­la väänsi voiton – krii­tik­ko Pekka Eronen kir­joit­taa elä­män­sä hal­lo­wee­neis­ta

Babadook on psykologinen trilleri miehensä kuoleman piinaamasta yksinhuoltajaäidistä, jonka poika väittää, että heidän kodissaan piileksii pelottava hirviö. Kuvassa Amelia (Essie Davis) ja Samuel (Noah Wiseman).
Babadook on psykologinen trilleri miehensä kuoleman piinaamasta yksinhuoltajaäidistä, jonka poika väittää, että heidän kodissaan piileksii pelottava hirviö. Kuvassa Amelia (Essie Davis) ja Samuel (Noah Wiseman).
Kuva: Matt Nettheim

Olen sitä ikäpolvea, joka ei juurikaan kasvanut amerikkalaisen kummittelujuhlan vaikutuspiirissä. Oikeastaan ainoat vihjeet kurpitsakoristeista ja kivasti jännästä meiningistä tulivat sarjakuvista.

Carl Barksin ikimuistoisessa tarinassa Aku Ankka kävi hurjaan mittelöön kujeilevan Hekla-velhon kanssa. Se oli karnevaalia se, vaikka jutun juoni hämäräksi jäikin.