Kom­ment­ti: Vä­he­ne­vät­kö pedot vai on­ne­non­ki­jat, jotka kep­lot­te­le­vat kor­vauk­sil­la?

Maa- ja metsätalousministeriö linjasi vuonna 2018 Suomen pyrkivän petopolitiikkaan, jolla pienennettäisiin poronomistajien vahinkoja ja niistä maksettavia korvauksia.

Suurpedon tappamaksi todettujen porojen määrä on nyt laskenut kolmena vuotena perättäin.

Ministeriön linjausten viitoittamana Riistakeskus on antanut porollisille hövelisti lupia tappaa petoja.

Viimeksi vapun alla Kemin-Sompion paliskunta ampui poikkeusluvalla karhun Urho Kekkosen kansallispuistosta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä