Onnettomuudet: Rat­ti­juop­po ajoi stop-mer­kin takaa auton eteen Tor­nios­sa

Pohjois-Ruotsi: Mal­mi­ra­ta aukeaa kuu­kau­sien katkon jälkeen

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Kolumni
Tilaajille

Ko­lum­ni: Jär­jes­tel­män vä­liin­pu­toa­jat

Lapin Kansa kysyi lukijoilta kokemuksia perusopetuksen eri tukimuodoista ja erityisopetuksen toteutumisesta Rovaniemellä. Saimme paljon vastauksia, ja joukossa oli sekä positiivisia että negatiivisia kokemuksia.

Jos lapsella oli jokin kognitiivinen, selkeä oppimisvaikeus, kokemukset esimerkiksi pienryhmätoiminnasta olivat pääosin erittäin positiivisia.

Osa kiitteli tiettyjä kouluja ja niiden pienryhmiä. Yksi vertasi lapsensa opettajaa ja koulua lottovoittoon.

Toisaalta, jos kyse oli erilaisista, lievemmistä autismikirjon ongelmista, kokemukset olivat täysin päinvastaisia.

Osa kiitteli tiettyjä kouluja ja niiden pienryhmiä.

Haluatko lukea tämän jutun?

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet (ma-la) ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi